< back

Portugal 2020: Increasing Competitiveness and Internationalization

November 10, 2016

Portugal 2020: Increasing Competitiveness and Internationalization

Critical Manufacturing signed the Acceptance Agreement with a total investment amount of € 443,149.50 with the Portugal Global - Trade & Investment Agency (AICEP) under the Operational Programme "Competitiveness and Internationalization" Portugal 2020, project no. 13737.

The project, contracted for a period between 2016/01/01 and 2017/12/31, was financed with € 199,417.28.

The project goal is to develop a diversification and a business development strategy in order to promote the expansion of the company's activity in the international markets. The internationalization initiatives aim to increase International Turnover, the number of purchase orders by customers and to obtain more qualified human resources.

To achieve these goals,several actions were proposed, including broadening knowledge of foreign markets (Fairs / Exhibitions), participation in several international fairs, use of digital tools to spread the company, conducting research trips to capture new clients, production of content directed to the target segments of the company, preparation of study of benchmarking, etc. The post-project actions intend to achieve the positioning of 4 new markets.

Publicitação do Incentivo

A Critical Manufacturing S.A. assinou com a Agência para o Investimento e Comércio de Portugal, E.P.E. (AICEP) no âmbito Programa Operacional Competitividade e Internacionalização do Portugal 2020 e do Projeto n.º 13737, o Termo de Aceitação com um montante de investimento global de € 443.149,50 ( Quatrocentos e quarenta e três mil, cento e quarenta e nove euros e cinquenta cêntimos ) cujo período de execução contratado decorre entre 2016/01/01 e 2017/12/31.

O projecto em questão, foi financiado no montante de € 199.417,28 (Cento e noventa e nove mil, quatrocentos e dezassete euros e vinte e oito cêntimos).

Visa uma abordagem de diversificação e uma estratégia de desenvolvimento do negócio e de expansão da atividade da empresa nos mercados internacionais. As iniciativas de internacionalização visam aumentar Volume de Negócios Internacional, o número de encomendas por parte dos clientes e obter recursos humanos mais qualificados.

Para alcance de tais metas, propôs-se desenvolver diversas ações. Conhecimento de mercados externos (Feiras/Exposições), participação em várias feiras internacionais, utilização de ferramentas digitais para propagação da empresa, realização de viagens de prospeção para captação de novos clientes, produção de conteúdos dirigidos aos segmentos alvo da empresa, elaboração de estudo de benchmarking, etc.

No pós-projeto pretende o posicionamento de 4 novos mercados.

< back